מנקה לפסח והבית בבלגן

מנקה לפסח והבית בבלגן היסטרי
בשבועיים האחרונים שמתי לב שהבית מבולגן כמו שהוא לא היה הרבה זמן. ממש בלגן ומלא דברים בכל מקום. כל מי שנכנס אלינו ישר התנצלתי: מנקים לפסח וזה…
עכשיו, זה מצחיק, הרי אני מנקה ומנקה ומסדרת ומנקה – ויש מלא בלגן! ואז אתמול תוך כדי ניקיון המקרר קלטתי משהו: כדי לנקות ולסדר חייב לעבור קודם כל דרך הבלגן. הייתי יכולה להשאיר את הדברים כפי שהם היו עד כה במהלך השנה. אבל בחרתי ואני רוצה לעשות שינוי. אז כדי שהוא יקרה, חייב להוציא את הכל החוצה, לשפוך את כל התכולה. ואז לעשות את הסדר והניקיון. להיפטר ממה שלא נחוץ (או פג תוקף) ואז להכניס את הכל בחזרה. וזה לפעמים לא פשוט. מעייף. מתיש. מרגיש כמו משימה בלתי אפשרית שלא נגמרת. אבל איך ההרגשה שאחרי? וואו! נכון? זה ממש משפיע על הנפש. משהו קל יותר.
 
כי זה בדיוק העניין של ניקיון לפסח – הניקיון החיצוני, הטכני הוא בעצם ניקיון של הנפש שלנו פנימה. וברמה הכללית זה ניקיון לעולם כולו לא סתם גם אצל אנשים שהם לא יהודיים יש את המושג ניקיון אביב. ולא סתם טרנד הסרטונים הכי נפוץ לצפייה הוא של ניקיונות וסידור הבית. כי אותו תהליך קורה לנו גם ברמה הנפשית. בקליניקה אני ממש רואה את עין בעין – זוגות מגיעים לפגישה ראשונה ופורקים את כל הג׳יפה והבלגן ומלא מלא כאב, וביחד אנחנו עושים סדר. נפרדים מהרגלים או מגננות שלא מיטיבות איתנו ומזקקים את אלו שרצויים עבורנו. וזה לפעמים לא פשוט. מעייף. מתיש. מרגיש כמו משימה בלתי אפשרית שלא נגמרת. אבל איך ההרגשה שאחרי? וואו.
 
אז שיהיה פסח כשר ושמח ניקיון הגוף והנפש בנחת ובטוב לבב!

אתר קורסים מתקדם מבית
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

התחברות לאתר